maanantai 17. syyskuuta 2012

Pieni kukkapenkki

Niin kuin olen jo aikaisemmin maininnut mulla tahtoo kaikki kukat kuolla. Mä joko yli/alihuolehdin niistä. Sopivaa balanssia en ole vielä löytänyt. Meidän rappusten vieressä on kukkapenkki. Ainoa ongelma on siinä, että se on katoksen alla, joten sadevesi ei pääse siihen, ellei sada vinosti ja tosi paljon. Mä en vaan millään muista kastella niitä, joten pyysin sellasia kukkia kaupassa joita kuivuus ei haittaa. En enää edes muista minkä nimiset ne kukat ovat. Niiden pitäisi nyt olla kauneimmillaan, mutta ne taitaa olla ehkä mulla jo kuivuneita tai sitten yliuitettuja, en oo ihan varma.



Hyvällä ystävälläni oli laitettu nätisti valkoisia kiviä ikään kuin japanilaisessa puutarhassa, joten ajattelin röyhkeästi matkia häntä. Kivet ovat mun mielestä aivan ihanan näköisiä ja ne estävät rikkaruohojen suurimman tulon. Yllätyksenä tuli kivien kova hinta. Olin jo ostamassa tavallisia kiviä ja spraymaalamassa niitä valkoiseksi, mutta onneksi Sami sai mut järkiini. En ole ikinä tajunnut ihmisiä ketkä ostavat kiviä, kun niitähän saa ilmaiseksi rannoilta yms. Mutta nyt mukavuudenhalu vei voiton. Halusin nopeasti hyvännäköisiä ja samantyyppisiä kiviä. Sen oon huomannu elämässä, että älä koskaan sano "ei koskaan".


Nyt kun kivet ovat olleet jo vähän pidemmän aikaa ulkona, niin ne eivät näytä enää niin siistiltä, mitä näissä kuvissa. Ehkä keväällä innostun putsaamaan ne.. tai sitten ne ovat ihan ok sellaisenaan, ehkä lumi puhdistaa ne sitten itse.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Lukisin mielelläni ajatuksesi tästä kirjoituksesta, jätä kommentti!