maanantai 24. kesäkuuta 2013

Saunarakennus - tee enemmän asioita joista tykkäät

Saunarakennus - se oli ehkä yksi syy miksi muutettiin tähän taloon. On muuten jännä, miten pienet asiat voi elämässä ratkaista isoja asioita ja viedä eteenpäin isoja päätöksiä. Yli kaksi vuotta sitten, kun ostettiin tämä talo, niin muutettiin melkein heti saunarakennukseen, kun talossa oli täysi remppa päällä. Nyt tuntuu huvittavalta miten mahduttiin pieneen saunarakennukseen koko perhe. Olin silloin viimisillään raskaana, ja esikoinen oli vasta 1,5 vuoden ikäinen. Oli matkasänkyä, parisänkyä, syöttötuolia ja lipasto. Suihkuhuoneessa oli osa meidän vaatteista ja keittiötavaroista. Saunassa, kun se ei ollut päällä, oli meidän ns. kotitoimisto. Siellä oli hujan hajan kaikennäköisiä papereita ja läppärissä toimi wifi vain, jos istui ylälauteilla tietyssä asennossa. Hermot olivat kireällä ja pakkanen paukkui ulkona yhtä paljon kun lompakko. Silloin haaveilin kesästä, kun kaikki olisi kunnossa ja tarjoaisin vieraille itse tehtyä omenapiirakkaa.

Elämä on kuin kukka - pidä siitä huolta! (ääk - mä yleensä tapan aina kaikki kukat)
Nyt tuntuu, kuin tästä ajasta olisi ikuisuus, vaikkakin siitä ei ole kuin muutama vuosi. Vaikkakin saunarakennus on sinällään ihan ok kunnossa, niin se ei ole oikein ollut mun makuun. Olen aina halunnut maalata koivunväriset puurimat valkoiseksi, ja tänä kesänä se saatiin vihdoin ja viimein tehtyä - kiitos ahkeran äidin. Nyt koko saunan eteistila näyttää paljon tilavammalta.

Viime aikoina olen tajunnut, että elämässä pitää tehdä enemmän asioita, joista nauttii. Uudenvuoden lupauksenikin oli, että teen asioita, jotka tuottavat iloa. Suhteellisen hyvin on lupaus pitänyt, mutta nyt puolessa välissä vuotta, pitää taas virkistää muistia ja oikein tekemällä tehdä mukavia asioita. Ei kait sitä actionia saa elämäänsä ellei ite sitä tee.

Rummut - kahden lapsen äidin on välillä pakko päästä tuulettaan
Yksi asia, josta nautin on rumpujen soittaminen. Sami osti mulle 30-vuotis lahjaksi rummut. Olin aina salaa haaveillut rummuista, mutta koskaan ei ollut mahdollista ostaa/soittaa niitä. Mulla käy noin kerran kuukaudessa rumpuope opettamassa mulle rummutusta. Alussa koin hirveitä omatunnontuskia, kun en harjoitellut ollenkaan. Keksein kaikkia mahdollisia tekosyitä, miksen muka voinut harjoitella. Ajattelinkin, että mitä hyöytä mun on soittaa rumpuja jos en yhtään jaksa harjoitella..enkö siis oikeasti tykkääkään rumpujen soitosta? Mutta sitten tajusin, että vaikka nautin soittamisesta, niin mua ei vaan yksinkertaisesti nyt kiinnosta harjoitella, ja mitä väliä. Soitan vain omaksi iloksi (naapureiden harmiksi) ja se riittää. Olen aikuinen nainen ja jos haluan maksaa siitä, että harjoittelen rumputunnilla, niin mikäs siinä. Kaikesta ei tarvitse aina olla hyötyä, joitain asioita voi tehdä vaan tekemisen ilosta ilman tavoitetta.



2 kommenttia:

  1. Tuli hyvä olo postauksestasi. Varmaan yksi parhaista jutuistasi tässä blogissa :) Hienoa että olit panostanut saunarakennuksen lookiin päärakennuksen lisäksi. Näyttää kivalta tuo kuvakollaasi ja todella on ilme raikastunut panelien maalauksen johdosta! Hyvä äidit! Hieno juttu oli myös Ikean sivuilla kodistanne :)

    VastaaPoista

Lukisin mielelläni ajatuksesi tästä kirjoituksesta, jätä kommentti!