perjantai 25. toukokuuta 2012

Kukkaloistoa


 Joitain asioita ei vaan saa mahtumaan kuvaan. Kirsikkapuu kukkii niin kauniisti, että oksat pois. Tulee oikein sellanen japanilainen fiilis. Vaikka en oo mikään multasormi, niin kyllähän sitä vähän innostuu jotain tekemään, kun on ollut näin mahtavia säitä.

Kirsikkapuut kukkivat


Mun esi-istutukset ovat vähän niin ja näin.. saas nähä tuleeko niistä mitään. Osa laitettiin jo ns. kasvimaalle. Koska minä en tykkää yhtään kyykkiä maassa tekemässä puutarhahommia, niin tehtiin meidän kasvimaasta vähän korkeampi. Laitettiin kaksi lavaa päällekkäin ja ne peitettiin puupalasilla ja muovilla, että kasteluvedet ja mullat eivät tippuisi maahan asti.

"Harson" pitäisi estää liika auringonvalo, säästää kasvit rikkaruohoilta, säilyttää kosteus yms.
Yritin vähän fiilistellä ja laitoin meidän vanhasta keittiöstä jääneet leikkuulaudat muka laatikoiksi.. Ehkä myöhemmin ostan jonkun pajuaidan ton kasvimaan ympärille ja ajattelin myös polttopuita laittaa reunoihin kiinni, mutta Sami ei oikein innostunut siitä ideasta.


 Meiltä löytyy vanha pata, vai mikskä sitä voisi sanoa. Viime vuonna siinä kasvoi rikkaruohoja. Tänä vuonna laitoin siihen orvokkeja (piti oikein googlettaa, että onhan ne orvokkeja..tästä näkee miten multasormi olen). Siitä tuli mun mielestä hyvän näköinen, paitsi, että odotin vähän liian kauan ennen kuin istutin ne, enkä sitten tietenkään muistanut kastella niitä, eli ne on jo nyt valmiiksi nuupahtaneita. Yöksi lupasi sadetta, joten en kastellut niitä nytkään.. Hmm.. ei ihme, että mulla kuolee 90% kasveista.

Iso noitapata
Tulppaanit ovat siitä ihania, että ne on monivuotisia, eikä niistä tarvitse huolehtia. Tai ehkä pitää, mutta meillä rikkaruohot ja tulppaanit elävät ainakin toistaiseksi hyvässä harmoniassa keskenään.

Like a candy
Mun mielestä puutarhan hoito pitää olla rentoa. Tykkään katsella kaunista puutarhaa, mutta en jaksaisi joka päivä monta tuntia tehdä töitä sen eteen. Ehkä sitä vanhempana muuttuu, mutta toistaiseksi mielenkiinto mulla riittää noin viitisen minuuttia puuhastella jotain ja siihen se sitten jääkin..

Saatiin ihania kukkia lahjaksi
Hökkeli puuvarasto, johon paistoi ihanasti ilta-aurinko

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Lukisin mielelläni ajatuksesi tästä kirjoituksesta, jätä kommentti!