torstai 9. helmikuuta 2012

Tuulikaappi/pikkueteinen

Meillä on pikkuinen tuulikaappi, johon olen saanut ängettyä paljon kamaa. Olen siitä aivan innoissani. Toisella puolella on vaatekaappi, joka mun täytyy vielä järjestää uudelleen. Yhden hyllyn olen sieltä saanut jo järjestettyä, ja se on mun mielestä aivan ihana. Ainoa ongelma on se, että kaapin eteen tulee aina laitettua kasseja yms. eli kaappia ei saa helposti auki. Sitten se jää vähän niin kuin käyttämättä.

Laitoin laput kiinni kaksipuoleisella teipillä
Toiselle puolelle olen tehnyt ns. kierrätyspisteen. Siellä on erikseen paikat poltettavalle jätteelle, palautuspulloille, papereille ja lasitavaralle. Laput laatikoihin sain tulostimella tehtyä. Järjestyksen valkkasin sen mukaan mikä on painavin ja mitä käytetään vähinten.  Eli lasipurkit on alimmaisena, kun niitä ei ihan joka päivä tule lisää. Toisiks alimmaisena on paperit, niitä kertyy usein, mutta ne on niin painavia, että ei viiti laittaa ihan ylös. Ensimmäisenä on poltettava, eli meillä pahvi, joka menee takkaan tai saunakiukaaseen. Toisena on palautettavat pullot, kun meillä juodaan aika paljon tölkeistä, eli nekään ei oo hirveen painavat. Ideana on, että pikkueteisestä ne saa helposti siirettyä ulos, eli kun on tyhjennyksen aika, niin ne tulee oikeesti vietyä pois, eikä laatikot ala ylitse pursuamaan..

Sen lisäksi pikkueteisessä on avaintaulu. Siihen mun pitäisi vielä tehdä lappuset, mihin mikäkin avain kuuluu, mutta en ole vielä saanut aikaiseksi. "Kierrätystornin" päällä on vielä kori, jossa on lintujen ruoka ja vanhojen patterien säilytyspaikka.


Aika paljon oon saanu ängettyä pikkuiseen eteiseen. Mun pitäisi vielä keksiä pari paikkaa mihin laittaisin saunalle ja kellariin menevät tavarat. Nyt jos pitää jotain viedä saunalle tai kellariin, niin ne on kasseissa ulko-oven edessä blokkaamassa kulkemisen.. Joku korihomma olisi varmaan hyvä, mutta sille vaan pitäisi keksiä oma paikka..

Saunalle ja kellariin menevät tavarat tukkivat kaapin
Yksi hylly on järjestetty, tulee ihan putiikkifiilis, kun tavarat on nätisti laitettu
 Ps! Tuli mieleen, että jos olisi tilaa, niin laittaisin kierrätyslaatikot esim. jonkun senkin alle. Silloin sen voisi ottaa kätevästi vaikka auton takakonttiin mukaan ja tyhjentää tavarat paikan päällä. Nyt on vähän rasittavaa, kun ne kierätettävät tavarat pitää vielä siirtää kasseihin, kun haluaa viedä ne pois..

3 kommenttia:

  1. Hyviä ratkaisuja, täytyy ottaa mallia :)

    VastaaPoista
  2. Samaa mieltä, todella hyviä ratkaisuja!!! Onko noi laatikot ostettu "lähikaupasta"? Oisitko kiltti ja mittaisit mikä mahtaa olla noiden laatikoiden syvyys, voisin matkia ja hankkia samanlaiset meidän eteiseen. (Et saa keksijän palkkioksi muutakuin hyvän mielen ystävän hädässä auttamisesta, valitan) :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Just naurettiin Tanun kanssa, että mä tykkäisin olla sisustaja, mutta kun en tykkää mittaamisesta, niin se ei oikein onnistu.. Juu, kyllä "lähikaupasta" ovat ostettu. En millään jaksa mitata, mutta "lähikaupan" sivuilta löytyy varmasti kaikki tarvittavat mitat. On ne yllättävän syvät.

      Poista

Lukisin mielelläni ajatuksesi tästä kirjoituksesta, jätä kommentti!